Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/68
Title: Структурно-семантические особенности сокращений, репрезентирующих концепт «образование» в современном французском языке
Other Titles: Structural and Semantic Properties of the Abbreviations Expressing the Concept of Education in Modern French
Authors: Грачева, Л. А.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Французский язык
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 2 (99). – С. 122–127.
Abstract: В статье исследуются структура и семантика сокращений, репрезентирующих концепт «образование» в современном французском языке. Установлено, что рассматриваемые сокращения, как правило, сохраняют семантику коррелятов; самую многочисленную группу составляют сокращенные названия учреждений образования, представленные в основном инициальными аббревиатурами. Значительное увеличение числа сокращений, упрощение их написания и произношения приводят к все более частым случаям омонимии, что обусловливает поиск новых способов дифференциации омонимичных аббревиатур.
Description: The article examines both semantics and structure of the abbreviations expressing the concept of education in French. It reveals their semantic equivalence with their correlates, most abbreviations naming the educational institutions. Emphasizing the ongoing structural simplification of the abbreviations as well as their growing number, the article points out that new criteria are needed to differentiate homonymous abbreviations.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/68
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.