Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6847
Title: Использование лингвистических интернет-ресурсов и информационно-образовательного портала TED в процессе обучения русскому языку как иностранному
Other Titles: Using of languaguistic internet resources and information-educational portal TED in the process of teaching russian as a foreign language
Authors: Куклицкая, А. М.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Технологии, методы, формы и средства обучения
Методика преподавания русского языка как иностранного
Русский язык
Информатика и информационные технологии
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Национально-культурный компонент в тексте и языке : сб. науч. ст. – Минск : МГЛУ, 2020. – C. 232-234.
Abstract: В данной статье рассмотрены примеры интеграции лингвистических интернет-ресурсов в классический подход преподавания языков в процессе работы со студентами, изучающими русский язык как иностранный. Приведены примеры, как можно применять указанные технологии при работе с аудиотекстами. Ключевые слова: лингвистические интернет-ресурсы, электронные ресурсы, информационно-образовательный портал TED, социальная сеть, всеобъемлющее обучение.
Description: Kuklitskaya A. Using of languaguistic internet resources and information-educational portal TED in the process of teaching russian as a foreign language. This article describes examples of linguistic Internet resources integration into the classical approach of language teaching in the process of working with students who study Russian as a foreign language. Examples of using these technologies while working with audio text are given below. Keywords: linguistic Internet resources, electronic resources, information-educational portal TED, social network, ubiqitous learning.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6847
ISBN: 978-985-28-0022-8
Appears in Collections:Национально-культурный компонент в тексте и языке



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.