Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6724
Title: | Особенности моделирования коммуникативного поведения участников белорусского детского теледискурса |
Other Titles: | The Peculiarities of Modeling of Communicative Behavior of the Belarusian Children’s TV Discourse Participants |
Authors: | Шаргаева, Д. Ю. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Белорусский язык Лингвистика текста. Лингвостилистика Психология Психология развития и возрастная психология Язык и речь |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Контрастивные исследования языков и культур : сб. науч. ст. по материалам IV Междунар. науч. конф., Минск, 30-31 окт. 2019 г. – Минск : МГЛУ, 2021. – С. 257-261. |
Abstract: | В статье раскрываются особенности коммуникативного поведения участников детских телепередач, обусловленные функциями, реализуемыми в процессе программы, а также спецификой аудитории, на которую направлен данный вид дискурса. Руководящая роль в развлекательно-дидактическом дискурсе принадлежит ведущему, поэтому можно говорить об инициативной модели детской передачи. |
Description: | Shargaeva D. Yu. The Peculiarities of Modeling of Communicative Behavior of the Belarusian Children’s TV Discourse Participants. The article deals with the characteristic features of modeling of communicative behavior of participants of children’s programs. The communicative behavior of the host and characters is determined by the functions realized in the program and the specifics of the age development of the target audience, which affects the choice of communicative means for the organization of adequate communication. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/6724 |
ISBN: | 978-985-28-0043-3 |
Appears in Collections: | Контрастивные исследования языков и культур (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Шаргаева Д. Ю. Особенности моделирования коммуникативного поведения.pdf | 202,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.