Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5826
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Баранова, А. С. | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-16T16:48:36Z | - |
dc.date.available | 2021-02-16T16:48:36Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 2 (38). – С. 7-13. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5826 | - |
dc.description | Baranova A. S. Educational Views of K. M. Dorogostaysky. The article reveals the humanistic views of the Belarusian enlightener K. M. Dorogostaysky, the author of the book “Hippika”, which greatly contributed to the development of enlightenment. Educational ideas of K. M. Dorogostaysky, humanism, breadth of outlook, striving for knowledge, professional improvement are relevant and in demand today. | en_US |
dc.description.abstract | В статье проанализированы просветительские взгляды белорусского ученого-исследователя К. М. Дорогостайского, показано большое значение для развития просвещения «Гиппики», основанной на прогрессивных дидактических принципах, выявлена ее значимость для обучения, воспитания и образования личности. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Образование. Педагогические науки | en_US |
dc.subject | История образования и педагогической мысли | en_US |
dc.subject | Беларусь | en_US |
dc.title | Просветительские взгляды К. М. Дорогостайского | en_US |
dc.title.alternative | Educational Views of K. M. Dorogostaysky | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Баранова А. С. Просветительские взгляды К. М. Дорогостайского.pdf | 966,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.