Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5401
Title: | Эволюция вторичных речевых жанров в условиях интернет-среды (на материале жанра аннотации) |
Other Titles: | Evolution of Secondary Genres in Internet Environment (on the Basis of the Genre of Annotation) |
Authors: | Лаевская, Т. Е. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Общее языкознание Лингвистика текста. Лингвостилистика |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 5 (108). – С. 44-51. |
Abstract: | Статья посвящена жанровым трансформациям вторичных жанров в пространстве интернет-дискурса. Рассматриваются примеры нетипичного функционирования текстов аннотаций во взаимодействии с другими текстами, в первую очередь креолизованными. Описываются жанровые модификации, происходящие при этом на различных уровнях – от структуры текстов до их коммуникативных целей. На основании анализа представленного материала намечаются перспективные направления дальнейшего изучения вторичных жанров. |
Description: | Layevskaya T. E. Evolution of Secondary Genres in Internet Environment (on the Basis of the Genre of Annotation). This article is dedicated to the transformations of secondary genres in the Internet discourse and focuses on the examples of atypical functioning of annotations in correlation with creolized texts. It also describes genre modifications on different levels – ranging from the structure of the texts to their communicative goals. On the basis of the analysis of the presented material, we have identified new prospective directions for further study of secondary genres. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5401 |
ISSN: | 1819-7620 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Лаевская Т. Е. Эволюция вторичных речевых жанров.pdf | 1,62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.