Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5174
Title: Экономика впечатлений как коммуникативная бизнес-технология
Other Titles: The economy of impressions as a communicative business technology
Authors: Могиленских, Н. П.
Keywords: Экономика. Экономические науки
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Коммуникативные стратегии : материалы 10-й Междунар. науч. конф., Минск, 21-22 нояб. 2019 г. – Минск : МГЛУ, 2019. – С. 194–200.
Abstract: В статье рассматриваются отношения между компанией и клиентами в рамках основных направлений экономики впечатлений: компания становится «режиссером впечатлений», а клиенты – «зрителями» или «гостями». Поскольку история экономического прогресса может быть представлена четырёхступенчатой эволюционной моделью, которая иллюстрирует переход экономических предложений к высокодифференцированным впечатлениям, постольку и экономика впечатлений может быть представлена как коммуникативная технология.
Description: Mogilenskikh N. P. The economy of impressions as a communicative business technology. The article deals with the relationship between the company and the customers within the framework of the main trends of the economy of impressions: the company becomes a “director of impressions”, and the customers are viewed as “spectators” or “guests”. Since the history of the progress in economy can be represented by a four-step evolutionary model (raw materials - goods - services - impressions), which illustrates the transition of economic proposals to highly differentiated impressions, the economy of impressions can be represented by a definite communicative model.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5174
ISBN: 978-985-460-936-2
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.