Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4390
Title: Отражение эстетических взглядов Стефана Георге в стихотворении «Песня» и позднем творчестве (цикл «Новое царство»)
Other Titles: The Reflection of Stephen George’s Aestetics in the Poem “The Song” and in Late Works (“The Kingdom Come” Cycle)
Authors: Курилов, Ю. Г.
Keywords: Литературоведение
Литература отдельных стран и народов
Германия
Issue Date: 2020
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 3 (106). – С. 121-127.
Abstract: В статье рассматривается стихотворение Стефана Георге «Песня» («Das Lied») из цикла «Новое Царство» («Das Neue Reich») в контексте позднего творчества поэта. Показана творческая эволюция немецкого символиста, которая завершается стремлением уйти от эскапизма, ярко выраженного в ранних сборниках, и появлением нового типа героя, провозглашающего идеи духовного обновления Германии и мира при помощи поэтического Слова. Стихотворение Георге и цикл «Новое Царство» становятся мета-поэтическим пространством, где отражаются эстетические взгляды автора и содержится множество литературных и культурологических аллюзий.
Description: Kurylau Y. G. The Reflection of Stephen George’s Aestetics in the Poem “The Song” and in Late Works (“The Kingdom Come” Cycle). The article discusses Stephen George’s poem “The Song” from the cycle “The Kingdom Come” in the context of the poet’s late works. It is shown that the work that has the features of a song and a ballad is characterized by simplified architectonics and plain vocabulary. It is concluded that the poem “The Song” and the cycle “The Kingdom Come” reflect S. George’s aesthetic views that had evolved from the “art for art’s sake” concept to the ideas of spiritual renewal of Germany and the whole world by the poetic Word.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/4390
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.