Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3199
Title: Коммуникативные стратегии логоса, пафоса и этоса в публичной речи М. Л. Кинга «I Have а Dream»
Other Titles: Communicative Strategies of Logos, Pathos and Ethos in the Public Speech of Martin Luther King, Jr. “I Have a Dream“
Authors: Одинец-Степанова, В. В.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Риторика
Английский язык
Issue Date: 2019
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Молодые ученые в инновационном поиске : сб. науч. ст. по материалам VII Междунар. науч. конф., Минск, 30-31 мая 2018 г. : в 2 ч. – Минск : МГЛУ, 2019. – Ч. 2. – С. 25-29.
Abstract: В статье рассмотрены риторические стратегии логоса, пафоса и этоса в публичной речи М. Л. Кинга «I Have A Dream». Выделяются основные средства реализации коммуникативных стратегий логоса (повторы ключевых слов и анафоры), этоса (апелляции к ценностям и убеждениям аудитории и самопрезентация) и пафоса (эмоционально окрашенная лексика и метафоры).
Description: Odinets-Stepanova V. V. Communicative Strategies of Logos, Pathos and Ethos in the Public Speech of Martin Luther King, Jr. “I Have a Dream“. The researcher conducts an analysis of rhetorical strategies of ethos, pathos and logos in the speech I Have a Dream by M.L.King. The paper identifies that logos is manifested in the speech by the repetition of key words and anaphora, ethos – by an appeal to audience values and self-presentation strategy, pathos – by metaphor and emotionally charged words.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/3199
ISBN: 978-985-460-914-0 (Ч.2)
978-985-460-868-6
Appears in Collections:Молодые учёные в инновационном поиске : сборник научных статей (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.