Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2314
Title: | Языковая репрезентация модальности возможности в текстах культурно-исторической тематики |
Other Titles: | Language Representation of the Modality of Possibility in Texts on Culture and History |
Authors: | Соколовская, М. В. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика Лингвистика текста. Лингвостилистика Английский язык Белорусский язык |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Контрастивные исследования: текст, предложение, слово : сб. науч. ст. преподавателей и аспирантов МГЛУ. – Минск : МГЛУ, 2019. – Вып. 7. – С. 107–114. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности текстов культурно-исторической тематики. Представлены результаты сопоставительного исследования категории модальности возможности в текстах данной тематики на английском и белорусском языках. Определены средства репрезентации модальности возможности и их роль в выражении авторской оценки сообщения. |
Description: | Sakalouskaya M. V. Language Representation of the Modality of Possibility in Texts on Culture and History. The article deals with the peculiarities of the texts devoted to the questions of culture and history. The results of the comparative study of modal units expressing possibility in the texts in the English and Belarusian languages are presented. The means of representation of the modality of possibility and their role in the expression of the author's assessment of the message are established. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2314 |
ISBN: | 978-985-460-948-5 |
Appears in Collections: | Контрастивные исследования: текст, предложение, слово (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Соколовская М. В. Языковая репрезентация модальности возможности.pdf | 396,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.