Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2222
Title: Языковые способы реализации имиджа учреждения высшего образования
Other Titles: Linguistic Means of Creating a Positive Image of a Higher Educational Establishment
Authors: Солянка, Ю. И.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Issue Date: 2017
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Молодые ученые в инновационном поиске : материалы V Междунар. науч. конф., Минск, 24–25 мая 2016 г. – Минск : МГЛУ, 2017. – С. 137-140.
Abstract: Рассматриваются проблемы исследования модели имиджа высшего учебного заведения, определения составляющих ее блоков, выявления функций имиджа учреждения высшего образования, изучения его структуры, а также создания и поддерживания его позитивного имиджа. Выделены обязательные и факультативные компоненты структуры имиджевых текстов учреждений высшего образования, проведен тщательный анализ блоков информации в данных компонентах, а также рассмотрены лексические, грамматические и стилистические средства речевого воздействия в данных текстах.
Description: Solyanka Y. I. Linguistic Means of Creating a Positive Image of a Higher Educational Establishment. This article deals with the problems of studying the structure of a higher educational establishment, analyzing its main functions and creating its positive image. The research reveals the fact, that PR-texts of all examined higher educational establishments have their specific structure realized by obligatory and optional components. Lexical, syntactic and stylistic means of creating a positive image of higher educational establishments have been identified.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/2222
ISBN: 978-985-460-807-5
Appears in Collections:Молодые ученые в инновационном поиске : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Солянка Ю. И. Языковые способы реализации имиджа.pdf173,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.