Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/1787
Title: Эксплікатары верагоднасці, заснаванай на веданні: функцыянальна-семантычны аспект (на матэрыяле беларускіх і англійскіх часопісных рэцэнзій)
Other Titles: Explicators of Credibility Based on Knowledge: Functional-Semantic Aspect (in Belarusian and English newspaper reviews)
Authors: Салавей, А. А.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика
Лексикология. Лексическая семантика
Белорусский язык
Английский язык
Issue Date: 2018
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Контрастивные исследования: текст, предложение, слово : сб. науч. ст. преподавателей и аспирантов МГЛУ. - Минск : МГЛУ, 2018. – Вып. 6. – С. 63-71.
Abstract: Прааналізавана праблематыка верагоднасці, заснаванай на веданні, вылучаны яе інварыянтныя кагнітыўна-семантычныя прыметы. Вызначаны семантыка і прагматычныя функцыі рэпрэзентантаў верагоднасці, заснаваннай на веданні, іх агульныя і лінгваспецыфічныя характарыстыкі ў часопісных рэцэнзіях на беларускай і англійскай мовах.
Description: Solovey A. A. Explicators of Credibility Based on Knowledge: Functional-Semantic Aspect (in Belarusian and English newspaper reviews). The article is concerned with the comparative analysis of linguistic means of realization of credibility based on knowledge in the Belarusian and English languages. The author considers credibility as a linguopragmatic category which reflects the degree of certainty/uncertainty of the subject in the truthfulness of the proposition based on the mental concepts “knowledge” – “faith” – “opinion”. Common and specific semantic-pragmatic features of realization of the credibility based on knowledge in newspaper reviews have been revealed.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/1787
ISBN: 978-985-460-875-4
Appears in Collections:Контрастивные исследования: текст, предложение, слово (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.