Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/1779
Title: | Специфика преподавания практической фонетики в группах выравнивания на 1 курсе переводческого факультета |
Other Titles: | The Peculiarities of Teaching Practical Phonetics to Intermediate Students of School of Translation and Interpreting |
Authors: | Невмержицкая, Е. В. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Обучение языковому материалу (фонетика, грамматика, лексика) Методика преподавания отдельных языков в вузе Английский язык |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Контрастивные исследования: текст, предложение, слово : сб. науч. ст. преподавателей и аспирантов МГЛУ. - Минск : МГЛУ, 2018. – Вып. 5. – С. 113-119. |
Abstract: | В статье рассматривается специфика преподавания фонетики студентам в группах выравнивания на первом курсе переводческого факультета. Определяются наиболее типичные ошибки, допускаемые студентами как на уровне звуков, так и на уровне интонации. Предлагаются способы коррекции данных ошибок и пути постановки правильного произношения. |
Description: | Nevmerzhitskaya Е. V. The Peculiarities of Teaching Practical Phonetics to Intermediate Students of School of Translation and Interpreting. The article deals with the peculiarities of teaching practical English phonetics to first-year students of the School of Translation and Interpreting. Special emphasis is made on overcoming the first language interference (resulted in the mistakes of different kinds) through a system of special sound and intonation exercises. Different methods can be used to eliminate the most common mistakes and to improve phonetic skills. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/1779 |
ISBN: | 978-985-460-863-1 |
Appears in Collections: | Контрастивные исследования: текст, предложение, слово (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Невмержицкая Е. В. Специфика преподавания практической фонетики.pdf | 186,2 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.