Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17469
Title: | Цифровизация образования и проблема использования искусственного интеллекта |
Other Titles: | Digitalization of Education and the Problem of Using Artificial Intelligence |
Authors: | Доброродний, Д. Г. |
Keywords: | Философия Информатика и информационные технологии |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Доброродний, Д. Г. Цифровизация образования и проблема использования искусственного интеллекта / Д. Г. Доброродний // Вестник МГЛУ. Сер. 3, История, философия, социология, экономика, культурология, политология. – 2025. – № 24. – С. 93–100. |
Abstract: | В статье анализируется современный этап цифровизации образования, связанный с распространением технологий искусственного интеллекта (ИИ). Автор обозначает перспективы использования ИИ в образовании, способствующие повышению доступности и индивидуализации образования, автоматизации процессов и оптимизации труда педагога. Также автор выделяет риски, связанные с использованием технологий ИИ: снижение качества образования из-за технологической зависимости, подлога и мошенничества. Отдельное внимание уделяется проблеме регулирования использования ИИ в образовании. К л ю ч е в ы е с л о в а: цифровизация образования; искусственный интеллект в образовании; перспективы и риски; проблема регулирования ИИ. |
Description: | Dabrarodni D. The article presents the analysis of the current stage of digitalization of education associated with the spread of artificial intelligence (AI) technologies. The author identifies the prospects for using AI in education, contributing to increased accessibility and individualization of education, automation of processes and optimization of teacher’s work. The author also highlights the risks associated with the use of AI technologies: a decrease in the quality of education due to technological dependence, forgery and fraud. Particular attention is paid to the problem of regulating the use of AI in education. K e y w o r d s: digitalization of education; artificial intelligence in education; prospects and risks; problem of AI regulation. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17469 |
ISSN: | 1819-7647 |
Appears in Collections: | Серия 3. История, философия, социология, экономика, культурология, политология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
93-100.pdf | 131,76 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.