Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17295
Title: Организационная стратегия речевого воздействия в публичных лекциях TED Talks
Other Titles: Organizational strategy of speech influence in ted talks public lectures
Authors: Ченских, Е. П.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Язык и речь
Английский язык
Issue Date: 2025
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Ченских, Е. П. Организационная стратегия речевого воздействия в публичных лекциях TED Talks / Е. П. Ченских // От слова к дискурсу : материалы Междунар. науч. конф., Минск, 15–17 мая 2025 г. / редкол. : Ю. В. Овсейчик (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 143–145.
Abstract: Проанализированы характерные особенности организационной стратегии англоязычных лекций TED Talks в рамках персуазивного дискурса, выявлены основные риторические приемы, используемые во вступлении и заключении. Ключевые слова: речевые стратегии и тактики; организационная стратегия; риторический прием; лекции TED Talks; персуазивный дискурс.
Description: Chenskikh Е. The characteristic features of the organizational strategy of English TED Talks lectures within the framework of the persuasive discourse are analyzed, the main rhetorical techniques used in the introduction and conclusion are revealed. Key words: speech strategies and tactics; organizational strategy; rhetorical device; TED Talks lectures; persuasive discourse.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17295
ISBN: 978-985-28-0301-4
Appears in Collections:От слова к дискурсу (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
143-145.pdf434,55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.