Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17170
Title: Медиакоммуникация в конвергентной среде
Other Titles: Media Text in a Convergent Environment
Authors: Ивченков, В. И.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Issue Date: 2025
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Ивченков, В. И. Медиакоммуникация в конвергентной среде / В. И. Ивченков // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2025. – № 2 (135). – С. 16–22.
Abstract: В статье рассматривается специфика организации современного медиатекста в ситуации смены парадигм линейной и нелинейной эпох, когда паравербальный (поликодовый, семиотически усложненный, мультимедийный) элемент проявляет нарастающий потенциал и служит инструментом качественного перехода информационного продукта в многомерное контентно-текстовое пространство. Конвергентность и мультимедийность представлены как базовые элементы современной массовой коммуникации. К л ю ч е в ы е с л о в а: медиатекст; контент; конвергентность; мультимедийность; цифровой формат; сукцессивное и симультанное восприятие; средства массовой информации.
Description: Ivchenkov V. The article examines the specifics of the organization of a modern media text in a situation of changing paradigms of the linear and nonlinear eras, when the paraverbal (polycode, semiotically complex, multimedia) element shows increasing potential and serves as a tool for the qualitative transition of an information product into a multidimensional content-text space. Convergence and multimedia are presented as basic elements of modern mass communication. K e y w o r d s: media text; content; convergence; multimedia; digital format; successive and simultaneous perception; mass media.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17170
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
16-22.pdf346,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.