Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17096
Title: | Особенности функционирования сленгизмов, используемых китайскими студентами в сфере образования |
Other Titles: | Features of the functioning of slangisms used by Chinese students in the field of education |
Authors: | Аверкиева, П. С. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Лексикология. Лексическая семантика Диалектология Китайский язык |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Аверкиева, П. С. Особенности функционирования сленгизмов, используемых китайскими студентами в сфере образования / П. С. Аверкиева // Пути Поднебесной: сб. науч. тр. Вып. XII. В 2 ч. Ч. 2 / редкол. : А. Н. Гордей (отв. ред.), Н. В. Михалькова (зам. отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2025. – С. 5–12. |
Abstract: | В данной статье анализируется частотность употребления сленгизмов китайского языка, используемых китайскими студентами в сфере образования. С помощью проведенного опроса были выявлены основные семантические группы сленгизмов современного китайского языка. На примере семантического анализа сленгизма 摸鱼 определены особенности функционирования сленга в речи китайских студентов. Ключевые слова: китайский язык, молодежь, сленг, сленгизм, семантический анализ. |
Description: | AVERKIEVA P. D. This article analyzes the frequency of use of Chinese slangisms used by Chinese students in the field of education. With the help of the conducted survey, the main semantic groups of slangisms of the modern Chinese language were identified. Using the example of semantic analysis of slangism 摸鱼, the features of the functioning of slang in the speech of Chinese students are determined. Key words: Chinese language, youth, slang, slangism, semantic analysis. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17096 |
ISBN: | 978-985-28-0300-7 (Ч. 2) 978-985-28-0298-7 |
Appears in Collections: | Пути Поднебесной (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.