Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17043
Title: | Дыдактызм і выхаванне ў сучаснай літаратурнай перыёдыцы Беларусі: ад паэтычнага аматарства да прафесіяналізму |
Other Titles: | Didacticism and Education in the Modern Literary Period of Belarus: From Poetic Amateurism to Professionalism |
Authors: | Бараноўскі, А. А. |
Keywords: | Литературоведение Литература отдельных стран и народов Беларусь |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Бараноўскі, А. А. Дыдактызм і выхаванне ў сучаснай літаратурнай перыёдыцы Беларусі: ад паэтычнага аматарства да прафесіяналізму / Бараноўскі А. А. // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2025. – № 1 (134). – С. 156–165. |
Abstract: | У артыкуле аналізуецца дыдактычна-выхаваўчая роля літаратурна-мастацкай перыёдыкі ў фарміраванні творчага шляху пачынаючых аўтараў. Асаблівая ўвага надаецца пераходу ад аматарскага ўзроўню да прафесійнай літаратурнай дзейнасці, а таксама захаванню і трансляцыі традыцый як адметнага фактару, што ўплывае на развіццё сучаснай беларускай літаратуры. Ключавыя словы: маладая паэзія Беларусі; перыёдыка; сучасная беларуская паэзія; літаратурная генерацыя; традыцыя; дыдактызм. |
Description: | Baranouski A. The article analyzes the didactic and educational role of literary and artistic periodicals in shaping the creative path of novice authors. Special attention is paid to the transition from amateur to professional literary activity, as well as the preservation and transmission of traditions as a distinctive factor influencing the development of modern Belarusian literature. Key words: young poetry of Belarus; periodicals; modern Belarusian poetry; literary generation; tradition; didacticism. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/17043 |
ISSN: | 1819-7620 |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156-165.pdf | 357,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.