Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16735
Title: | Коммуникативная ситуация оправдание в дидактическом дискурсе в пространстве национальной и межкультурной коммуникации |
Other Titles: | Communicative situation justification in didactic discourse in the space of national and intercultural communication |
Authors: | Самойлова, И. Ю. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Общее языкознание Лингвистика текста. Лингвостилистика Язык и речь |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Самойлова, И. Ю. Коммуникативная ситуация оправдание в дидактическом дискурсе в пространстве национальной и межкультурной коммуникации / И. Ю. Самойлова // Национально-культурный компонент в тексте и языке: сборник научных статей по материалам докладов Междунар. науч. конф., Минск, 4–6 апр. 2024 г. / редкол. : О. А. Полетаева (отв. ред.) [и др.]. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 212–216. |
Abstract: | В фокусе нашего внимания речевая реализация ситуации оправдания, осуществляемая на практических занятиях по русскому языку. Внимание будет акцентировано на приемах, используемых обучающимися в ситуации неподготовки к уроку или отсутствия на предыдущих занятиях. Ключевые слова: дидактический дискурс; коммуникативная ситуация оправдание; межкультурная коммуникация. |
Description: | Samojlova I. The focus of our attention is the speech implementation of the situation of justification, carried out in practical classes in the Russian language. Attention will be focused on the techniques used by students in situations of unpreparedness for a lesson or absence from previous classes. Key words: didactic discourse; communicative situation justification; intercultural communication. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16735 |
ISBN: | 978-985-28-0282-6 |
Appears in Collections: | Национально-культурный компонент в тексте и языке (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
212-216.pdf | 494,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.