Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13187
Title: Провокативные тактики в телевизионном интервью
Other Titles: Provocative Tactics in the TV Interview
Authors: Биюмена, А. А.
Кучура, С. С.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Русский язык
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Язык и речь
Issue Date: 2023
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Биюмена, А. А., Кучура, С. С. Провокативные тактики в телевизионном интервью / А. А. Биюмена, С. С. Кучура // Вестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – 2023. – № 5 (126). – С. 7–16.
Abstract: В статье рассматриваются провокативные тактики и средства их реализации в интервью на российском и белорусском телевидении. Описаны две основные группы провокативных тактик: тактики выведывания информации и эмоционально дестабилизирующие тактики. Отмечено, что использование интервьюером провокативных речевых тактик является эффективным инструментом получения информации, а также позволяет добиться эмоциональной реакции интервьюируемого. Ключевые слова: медиадискурс; провокация; интервьюер; телеинтервью; языковые средства; журналистика.
Description: Biyumena A., Kuchura S. Provocative Tactics in the TV Interview. The article considers provocative tactics and means of their implementation in interviews on Russian and Belarusian television. Two main groups of provocative tactics have been described: information-seeking tactics and emotionally destabilizing tactics. It is noted that the interviewer’s use of provocative speech tactics is an effective tool for obtaining information. It also allows to get an emotional reaction from the interviewee. Key words: media discourse; provocation; interviewer; television interview; language means; journalism.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/13187
ISSN: 1819-7620
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-16.pdf512,95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.