Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12769
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБарышников, Н. В.-
dc.date.accessioned2023-08-17T08:31:07Z-
dc.date.available2023-08-17T08:31:07Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationБарышников, Н. В. Методическое кредо учителя иностранного языка как основа его профессионализма / Н. В. Барышников // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 1 (43). – С. 57–66.en_US
dc.identifier.issn1819-7639-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12769-
dc.descriptionBaryshnikov N. Methodological Credo of a Foreign Language Teacher as the Basis of His Professionalism. The article deals with topical issues of the professionalism of a foreign language teacher of a new formation; the teacher’s individual methodological credo is regarded as the basis of his professionalism. The need to move from teaching the subject “Foreign Language” following a teacher’s book to polyparadigmatic teaching using a variety of techniques, including pluralistic and eclectic methods is argued . It is proved that the excessive regulation of the teacher’s actions by the recommendations of the authors of teacher’s books might turn him into an orthodox teacher. Two important factors in the formation and improvement of the high professionalism of a foreign language teacher are substantiated, including the focus of the course on teaching foreign languages in pedagogical universities on the formation of an individual methodological credo of a creative teacher, systematic progress from a unified to a pluralistic method of teaching foreign languages. K e y w o r d s: creative teacher of a foreign language; methodological credo; teaching according to a teacher’s book; pluralistic methodology; eclectic methodology; professionalism; formation factors.en_US
dc.description.abstractВ статье рассматриваются актуальные вопросы профессионализма учителя иностранного языка новой формации, основой которого является его индивидуальное методическое кредо, аргументирована необходимость перехода от преподавания предмета «Иностранный язык» по книге для учителя УМК к полипарадигмальному обучению с использованием разнообразных технологий, в том числе плюралистической и эклектической методик. Доказано, что чрезмерная регламентация обучающих действий учителя рекомендациями авторов УМК превращает его в ортодоксального «урокодателя». Обоснованы два важных фактора становления и совершенствования высокого профессионализма учителя иностранного языка, в том числе направленность курса методики обучения иностранным языкам в педагогических вузах на формирование индивидуального методического кредо креативного учителя, планомерное продвижение от унифицированной к плюралистической методике обучения иностранным языкам. К л ю ч е в ы е с л о в а: креативный учитель иностранного языка; методическое кредо; обучение по УМК; плюралистическая методика; эклектическая методика; профессионализм; факторы становления.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языковen_US
dc.subjectМетодика преподавания отдельных языков в школеen_US
dc.subjectТехнологии, методы, формы и средства обученияen_US
dc.subjectМетодологические основы обучения языку-
dc.titleМетодическое кредо учителя иностранного языка как основа его профессионализмаen_US
dc.title.alternativeMethodological Credo of a Foreign Language Teacher as the Basis of His Professionalismen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
57-66.pdf268,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.