Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12769
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Барышников, Н. В. | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-17T08:31:07Z | - |
dc.date.available | 2023-08-17T08:31:07Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Барышников, Н. В. Методическое кредо учителя иностранного языка как основа его профессионализма / Н. В. Барышников // Вестник МГЛУ. Сер. 2, Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков. – 2023. – № 1 (43). – С. 57–66. | en_US |
dc.identifier.issn | 1819-7639 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/12769 | - |
dc.description | Baryshnikov N. Methodological Credo of a Foreign Language Teacher as the Basis of His Professionalism. The article deals with topical issues of the professionalism of a foreign language teacher of a new formation; the teacher’s individual methodological credo is regarded as the basis of his professionalism. The need to move from teaching the subject “Foreign Language” following a teacher’s book to polyparadigmatic teaching using a variety of techniques, including pluralistic and eclectic methods is argued . It is proved that the excessive regulation of the teacher’s actions by the recommendations of the authors of teacher’s books might turn him into an orthodox teacher. Two important factors in the formation and improvement of the high professionalism of a foreign language teacher are substantiated, including the focus of the course on teaching foreign languages in pedagogical universities on the formation of an individual methodological credo of a creative teacher, systematic progress from a unified to a pluralistic method of teaching foreign languages. K e y w o r d s: creative teacher of a foreign language; methodological credo; teaching according to a teacher’s book; pluralistic methodology; eclectic methodology; professionalism; formation factors. | en_US |
dc.description.abstract | В статье рассматриваются актуальные вопросы профессионализма учителя иностранного языка новой формации, основой которого является его индивидуальное методическое кредо, аргументирована необходимость перехода от преподавания предмета «Иностранный язык» по книге для учителя УМК к полипарадигмальному обучению с использованием разнообразных технологий, в том числе плюралистической и эклектической методик. Доказано, что чрезмерная регламентация обучающих действий учителя рекомендациями авторов УМК превращает его в ортодоксального «урокодателя». Обоснованы два важных фактора становления и совершенствования высокого профессионализма учителя иностранного языка, в том числе направленность курса методики обучения иностранным языкам в педагогических вузах на формирование индивидуального методического кредо креативного учителя, планомерное продвижение от унифицированной к плюралистической методике обучения иностранным языкам. К л ю ч е в ы е с л о в а: креативный учитель иностранного языка; методическое кредо; обучение по УМК; плюралистическая методика; эклектическая методика; профессионализм; факторы становления. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Методика преподавания отдельных языков | en_US |
dc.subject | Методика преподавания отдельных языков в школе | en_US |
dc.subject | Технологии, методы, формы и средства обучения | en_US |
dc.subject | Методологические основы обучения языку | - |
dc.title | Методическое кредо учителя иностранного языка как основа его профессионализма | en_US |
dc.title.alternative | Methodological Credo of a Foreign Language Teacher as the Basis of His Professionalism | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Вестник МГЛУ. Серия 2. Педагогика, психология, методика преподавания иностранных языков (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.