Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11941
Title: | «Размытое» градуирование качественного признака во французском языке |
Other Titles: | "Blurred" grading of a qualitative feature in French |
Authors: | Романкевич, М. Н. Короткая, А. А. |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Частное языкознание. Языки мира Французский язык Грамматика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Романкевич, М. Н. «Размытое» градуирование качественного признака во французском языке / М. Н. Романкевич, А. А. Короткая // Актуальные проблемы романской филологии : сб. науч. ст. / Минский гос. лингвист. ун-т ; редкол.: Н. В. Лещенко (отв. ред.) [и др.]. – Минск, 2023. – С. 121–126. |
Abstract: | В статье рассматривается понятие контрарной противоположности как проявление градуирования качественного признака в сфере имен прилагательных во французском языке. «Размытость» в определении степени проявления признака обусловливает размытость первичной и вторичной семантики противопоставляемых прилагательных. Ключевые слова: градуирование, антонимические оппозиции, контрарная противоположность, прилагательное, качественный признак, варьирование. |
Description: | Romankevich M. N., Korotkaya A. A. "Blurred" grading of a qualitative feature in French. The article deals with the concept of contrary opposition as a manifestation of the qualitative feature’s grading on the example of adjectives in French. "Blurring" in determining the degree of the feature’s manifestation determines the blurring of the primary and secondary semantics of opposing adjectives. Key words: grading, antonymic oppositions, contrary opposition, adjective, qualitative feature, variation. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11941 |
ISBN: | 978-985-28-0196-6 |
Appears in Collections: | Актуальные проблемы романской филологии (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
121-126.pdf | 282,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.