Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11541
Title: Особенности интерактивного проекта в иноязычном образованиии
Other Titles: Interactive Project and its Particularities in Foreign Language Education
Authors: Ткаченко, Ю. Г.
Keywords: Методика преподавания отдельных языков
Технологии, методы, формы и средства обучения
Французский язык
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Ткаченко, Ю. Г. Особенности интерактивного проекта в иноязычном образованиии / Ю. Г. Ткаченко // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 110–115.
Abstract: В настоящей статье исследуется специфика иноязычного интерактивного проекта в экстралингвистическом аспекте. Отмечается культурологический, социально ориентированный характер проекта, способствующий формированию и актуализации иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся. Ключевые слова: интерактивный проект; проектная деятельность; иноязычное образование; компетентностный подход.
Description: Tkachenko Y. Interactive Project and its Particularities in Foreign Language Education. This article examines specifics of a foreign-language interactive project in its extralinguistic aspect. The culturological, socially-oriented nature of the project contributes to the formation and actualization of students’ foreign language communicative competence. Key words: interactive project; project activity; foreign language education; competence approach.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11541
ISBN: 978-985-28-0181-2
Appears in Collections:Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
110-115.pdf725,25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.