Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11540
Title: | Метод регрессивного абстрагирования в обучении иностранному языку |
Other Titles: | Regressive Abstraction Method in Teaching a Foreign Language |
Authors: | Соловьева, М. А. |
Keywords: | Методика преподавания отдельных языков Технологии, методы, формы и средства обучения |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Соловьева, М. А. Метод регрессивного абстрагирования в обучении иностранному языку / М. А. Соловьева // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 107–110. |
Abstract: | В работе рассматриваются возможности применения метода регрессивного абстрагирования в преподавании иностранного языка. В частности, уточняется, как этой цели может служить сократовская беседа, будучи разновидностью эгалитарного диалога. Ключевые слова: метод регрессивного абстрагирования; сократовская беседа; эгалитарный диалог; концепт; консенсус. |
Description: | Soloviova M. Regressive Abstraction Method in Teaching a Foreign Language. The paper considers the possibilities of regressive abstraction method application in teaching a foreign language. In particular, it is clarified how this aim can be achieved by using Socratic dialogue, a kind of egalitarian dialogue. Key words: regressive abstraction method, Socratic dialogue, egalitarian dialogue, concept, consensus. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11540 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
107-110.pdf | 595,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.