Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11446
Title: | К постановке проблемы описания социально-политических эвфемизмов в учебном лингвокультурологическом словаре |
Other Titles: | Towards the Problem of Describing Socio-political Euphemisms in an Academic Linguocultural Dictionary |
Authors: | Ли Чжи |
Keywords: | Языкознание (лингвистика) Сравнительное языкознание. Сопоставительная лингвистика Лексикология. Лексическая семантика Китайский язык Русский язык |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Минский государственный лингвистический университет |
Citation: | Ли Чжи. К постановке проблемы описания социально-политических эвфемизмов в учебном лингвокультурологическом словаре / Ли Чжи // Тенденции развития языкового образования в современном мире – 2021 : сб. науч. ст. по итогам междунар. науч.-практ. конф., Минск, 25-26 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 41–45. |
Abstract: | В статье анализируется уровень владения социально-политическими эвфемизмами носителями русского языка и указываются проблемы их описания в учебном лингвокультурологическом словаре. Ключевые слова: эвфемизм; социально-политические эвфемизмы; китайские эвфемизмы; тематические группы; лингвокультурологический словарь; эвфемистические единицы. |
Description: | Li Zhi. Towards the Problem of Describing Socio-political Euphemisms in an Academic Linguocultural Dictionary. The article analyzes the level of proficiency of socio-political euphemisms by native speakers of the Russian language and identifies problems according to their description in the educational linguoculturological dictionary. Key words: euphemism; socio-political euphemisms; chinese euphemisms; theme groups; linguoculturological dictionary; euphemistic units. |
URI: | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11446 |
ISBN: | 978-985-28-0181-2 |
Appears in Collections: | Тенденции развития языкового образования в современном мире (статьи) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.