Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11409
Title: Стратегия создания позитивного имиджа в пресс-релизе: языковые средства выражения
Other Titles: Strategy of positive image making in press releases: language means of expression
Authors: Свистун, Т. И.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лингвистика текста. Лингвостилистика
PR
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Свистун, Т. И. Стратегия создания позитивного имиджа в пресс-релизе: языковые средства выражения / Т. И. Свистун // Коммуникативные стратегии : материалы 11-й Междунар. науч. конф., Минск, 24 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 152–157.
Abstract: Одной из стратегий, используемой при написании пресс-релиза, является стратегия создания позитивного имиджа. Данная стратегия реализуется посредством следующих тактик: саморекламы, цитирования, прямого обращения, привлечения внимания, позитивной перспективы и комплимента. Маркерами выделенных тактик выступают определенные языковые средства. Ключевые слова: стратегия, тактика, языковые средства, пресс-релиз, имидж.
Description: Svistun T. I. Strategy of positive image making in press releases: language means of expression. One of the strategies used when writing a press release is the strategy of making a positive image. This strategy is implemented through the following tactics: self-promotion, quoting, direct appeal, attention-grabbing, positive perspective and complimenting. Markers of the selected tactics are certain linguistic means. Keywords: strategy, tactics, language means, press release, image.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11409
ISBN: 978-985-28-0189-8
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
152-157.pdf718,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.