Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11317
Title: Речевые тактики гедонизма в интернет-рекламе
Other Titles: Speech tacticks of gedonism in internet advertising
Authors: Власенко, В. П.
Маюк, Е. П.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Лингвистика текста. Лингвостилистика
Язык и речь
Реклама
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Власенко, В. П. Речевые тактики гедонизма в интернет-рекламе / В. П. Власенко, Е. П. Маюк // Коммуникативные стратегии : материалы 11-й Междунар. науч. конф., Минск, 24 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 29–33.
Abstract: Устанавливается лингвистическая специфика воплощения речевых тактик гедонизма в Интернет-рекламе. Определяются функциональный потенциал тактик в рекламных видеороликах. Речевые тактики гедонизма в Интернет-рекламе включают тактику апелляции к чувству наслаждения, тактику апелляции к чувству любви, тактику апелляции к семейным ценностям. Воплощение каждой из выявленных коммуникативных тактик осуществляется посредством следующих образов: удовольствие от процесса, радость, комфорт, принадлежность к группе людей. Репертуар установленных тактик позволяет рекламодателю вызвать чувства наслаждения у целевой аудитории и, как результат, мотивировать адресата приобрести продукт. Ключевые слова: онлайн-реклама, гедонизм, наслаждение, Интернет-дискурс, убеждение, воздействие, коммуникативная тактика.
Description: V. P. Vlasenko, E. P. Mayuk. Speech tacticks of gedonism in internet advertising. The linguistic specificity of hedonism speech tactics embodiment in Internet advertising is established. The functional potential of tactics in advertising videos is determined. The speech tactics of hedonism in Internet advertising include the tactic of appealing to the feeling of pleasure, the tactic of appealing to the feeling of love, and the tactic of appealing to family values. The realisation of each of the identified communication tactics is carried out through the following images: pleasure from the process, joy, comfort, belonging to a group of people. The repertoire of established tactics allows the advertiser to evoke feelings of pleasure in the target audience and, as a result, to motivate the addressee to purchase a product. Key wards: online advertising, hedonism, enjoyment, Internet discourse, persuasion, impact, communication tactics.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11317
ISBN: 978-985-28-0189-8
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
29-33.pdf725,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.