Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11311
Title: Коммуникативная компетентность дошкольников-билингвов
Other Titles: Communicative competence of bilingual preschoolers
Authors: Асмаловская, О. А.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Общее языкознание
Взаимодействие языков
Образование. Педагогические науки
Дошкольное воспитание. Дошкольная педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Асмаловская, О. А. Коммуникативная компетентность дошкольников-билингвов / О. А. Асмаловская // Коммуникативные стратегии : материалы 11-й Междунар. науч. конф., Минск, 24 нояб. 2021 г. / Минский гос. лингвист. ун-т. – Минск, 2022. – С. 11–14.
Abstract: В данной статье рассматривается актуальная проблема коммуникативной адаптации детей дошкольного возраста из двуязычных семей. В исследовании представлены результаты, полученные эмпирическим путем, и сделаны выводы о взаимосвязи языковой компетентности детей-билингвов и их коммуникативной компетентностью. Ключевые слова: билингвизм, двуязычие, социализация, коммуникативная компетентность, языковая компетентность.
Description: Asmalovskaya O. A. Communicative competence of bilingual preschoolers. This article examines the actual problem of communicative adaptation of preschool children from bilingual families. The study presents the results obtained empirically and draws conclusions about the relationship between the language competence of bilingual children and their communicative competence. Key words: bilingualism, bilingualism, socialization, communicative competence, language competence.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/11311
ISBN: 978-985-28-0189-8
Appears in Collections:Коммуникативные стратегии : материалы Международной научной конференции (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-14.pdf701,68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.