Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10137
Title: Лингводидактическая терминология: проблемы и вызовы современности
Other Titles: Linguodidactic terminology: issues and challenges of modernity
Authors: Копыловская, М. Ю.
Keywords: Языкознание (лингвистика)
Частное языкознание. Языки мира
Лексикология. Лексическая семантика
Английский язык
Методика преподавания отдельных языков
Issue Date: 2022
Publisher: Минский государственный лингвистический университет
Citation: Универсальное и национальное в языковой картине мира : материалы V Междунар. науч. конф., Минск, 21-23 окт. 2022 г. – Минск : МГЛУ, 2022. – С. 179-181.
Abstract: Рассматриваются основные проблемы терминологической системы лингводидактики как теории обучения иностранным языкам, в частности несовпадение культурных реалий английского языка как основного языка межкультурной коммуникации и системы российского высшего языкового образования. Ключевые слова: лингводидактическая терминология; культурные реалии лингвистического образования; межкультурная коммуникация; английский язык.
Description: Kopylovskaya M. Y. Linguodidactic terminology: issues and challenges of modernity. The main approaches to the terminology system in the theory of teaching foreign languages, in particular mismatching cultural concepts of English as the main language intercultural communication and the system of the system of higher linguistic education. Key words: linguodidactic terminology; cultural realis of linguistic education; intercultural communication; the English language.
URI: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/10137
ISBN: 978-985-28-0165-2
Appears in Collections:Универсальное и национальное в языковой картине мира : материалы Международных научных конференций (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
kopylovskaya-m-yu-lingvodidakticheskaya-terminologiya.pdf149,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.