Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8403
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОвсейчик, Ю. В.-
dc.date.accessioned2022-02-18T15:40:00Z-
dc.date.available2022-02-18T15:40:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСемантический потенциал языковых единиц и его реализация : тез. докл. Междунар. науч. конф., Минск, 20–21 окт. 2021 г. – Минск : МГЛУ, 2021. – C. 157-159.en_US
dc.identifier.isbn978-985-28-0083-9-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/8403-
dc.descriptionAuseichyk Yu. V. Compensation in the system of adversative сoordinators in diachrony (on the material of the French language). The appearance of new items with adversative meaning is considered as compensation for the gradual disappearance of the coordinator ainz ‘but’ and the expansion of the functional and semantic possibilities of the coordinator mais ‘but’ in the early period of the French language history. Key words: coordinator; adversative relations; Old and Middle French; semantics; diachrony.en_US
dc.description.abstractРассматривается появление новых единиц с противительным значением как процесс компенсации постепенного исчезновения союза ainz ‘но’ и расширения функциональных и семантических возможностей союза mais ‘но’ в ранний период развития французского языка. Ключевые слова: сочинительный союз; противительные отношения; старо- и среднефранцузский языки; семантика; диахрония.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectЯзыкознание (лингвистика)en_US
dc.subjectЧастное языкознание. Языки мираen_US
dc.subjectФранцузский языкen_US
dc.subjectГрамматикаen_US
dc.subjectЛексикология. Лексическая семантикаen_US
dc.titleКомпенсация в системе противительных союзов в диахронии (на материале французского языка)en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Семантический потенциал языковых единиц и его реализация (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.