Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5408
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСтепанова, Т. В.-
dc.date.accessioned2020-12-16T08:24:11Z-
dc.date.available2020-12-16T08:24:11Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2020. – № 5 (108). – С. 98-107.en_US
dc.identifier.issn1819-7620-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/5408-
dc.descriptionStepanova T. V. Verbalization of Constructive and Destructive Evaluative Strategies in Contemporary German-Language Press. The analysis presented in this article has shown that the choice of destructive or constructive evaluative strategies depends on the communicative goals. The same rhetorical techniques and linguistic means are used to implement constructive and destructive strategies, the result of their application is determined by the original intention of the author.en_US
dc.description.abstractВ статье рассматриваются и анализируются языковые средства, при помощи которых реализуются конструктивные и деструктивные оценочные стратегии в печатных СМИ Германии, Швейцарии, Австрии и России. Выявляется удельный вес конструктивных и деструктивных стратегий в различных СМИ на материале статей, посвященных австрийскому писателю П. Хандке, лауреату Нобелевской премии по литературе за 2019 год.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectЯзыкознание (лингвистика)en_US
dc.subjectЧастное языкознание. Языки мираen_US
dc.subjectЛингвистика текста. Лингвостилистикаen_US
dc.subjectНемецкий языкen_US
dc.subjectЯзык и речьen_US
dc.titleВербализация конструктивных и деструктивных оценочных стратегий в современной немецкоязычной прессеen_US
dc.title.alternativeVerbalization of Constructive and Destructive Evaluative Strategies in Contemporary German-Language Pressen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Вестник МГЛУ. Сер. 1. Филология (статьи)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.