Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛамеко, Н. В.-
dc.date.accessioned2019-07-11T07:52:33Z-
dc.date.available2019-07-11T07:52:33Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationВестник МГЛУ. Сер. 1, Филология. – Минск : МГЛУ, 2019. – № 1 (98). – С. 164–170.en_US
dc.identifier.issn1819-7620-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/16-
dc.descriptionThe article deals with the poetics of simultaneity in James Joyce’s and Pablo Picasso’s works which manifests itself in the structure, chronotope and stylistic peculiarities of their texts. Special attention is paid to the concept of chaos in Joyce’s and Picasso’s aesthetics as well as to hybrid images, collage, multiple perspective and stream of consciousness as means of creating the effect of simultaneity.en_US
dc.description.abstractВ статье исследуется поэтика симультанности в творчестве ведущих представителей модернизма Джеймса Джойса и Пабло Пикассо. Выявляются типологические схождения в литературе и живописи, особое внимание уделяется экспериментам художников в сфере синтеза искусств и концепту хаоса в их эстетической системе. Показывается, как эффект симультанности проявляется в композиции и хронотопе их произведений, подробно рассматриваются такие составляющие поэтики текстов, как гибридная образность, коллаж, мультиперспектива и «поток сознания».en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectЛитературоведениеen_US
dc.subjectЛитература отдельных стран и народов-
dc.subjectИрландия-
dc.subjectИскусство-
dc.subjectИспания-
dc.titleПоэтика симультанности в творчестве Дж. Джойса и П. Пикассоen_US
dc.title.alternativePoetics of Simultaneity in James Joyce’s and Pablo Picasso’s Worksen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Серия 1. Филология



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.