Please use this identifier to cite or link to this item:
http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15327
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Свистун, Е. А. | - |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T09:53:23Z | - |
dc.date.available | 2024-07-10T09:53:23Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Свистун, Е. А. Особенности перевода при реализация стратегии локализации видеоигр / Е. А. Свистун // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 488–490. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-985-28-0255-0 | - |
dc.identifier.uri | http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15327 | - |
dc.description | Svistun, E. A. The materials discuss the role of localization in the promotion of video games, the translation of video games is analyzed like a component of the video games localization, examples of different levels of localization are given: box localization, interface localization, text localization and graphic localization. Key words: translation, video game localization, non-equivalent vocabulary. | en_US |
dc.description.abstract | В материалах рассмотрена роль локализации при продвижении видеоигр, перевод видеоигр анализируется с точки зрения компонента локализации видеоигр, приводятся примеры различных уровней локализации: коробочная локализация, локализация интерфейса, текстовая локализация и графическая локализация. Ключевые слова: перевод, локализация видеоигр, безэквивалентная лексика. | en_US |
dc.publisher | Минский государственный лингвистический университет | en_US |
dc.subject | Языкознание (лингвистика) | en_US |
dc.subject | Прикладное языкознание | en_US |
dc.subject | Перевод | en_US |
dc.subject | Художественный перевод | en_US |
dc.subject | Английский язык | en_US |
dc.subject | Русский язык | en_US |
dc.title | Особенности перевода при реализация стратегии локализации видеоигр | en_US |
dc.title.alternative | Features of translation when implementing a video game localization strategy | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
488-490.pdf | 166,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.