Please use this identifier to cite or link to this item: http://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛенко, А. М.-
dc.contributor.authorХмелевская, В. А.-
dc.date.accessioned2024-07-10T07:55:58Z-
dc.date.available2024-07-10T07:55:58Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЛенко, А. М. Билингвизм. Интерференция в условиях мультилингвального обучения / А. М. Ленко, В. А. Хмелевская // Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февр. 2024 г. / Минский гос. лингвист. ун-т ; отв. ред. В. Д. Синяк. – Минск : МГЛУ, 2024. – С. 385–387.en_US
dc.identifier.isbn978-985-28-0255-0-
dc.identifier.urihttp://e-lib.mslu.by/handle/edoc/15294-
dc.descriptionLenko, А. М., Khmelevskaya, V. А. The study observes the concept of interference as a natural accompaniment of bilingualism. The paper provides examples of interference at different language levels, and attempts to find ways to overcome violations of language norms. Key words: bilingualism; interference; types of interference.en_US
dc.description.abstractВ рамках исследования рассматривается понятие интерференции как закономерного сопровождения билингвизма. В работе приводятся примеры интерференции на разных языковых уровнях, предпринята попытка поиска путей преодоления нарушений языковых норм. Ключевые слова: билингвизм; интерференция; виды интерференции.en_US
dc.publisherМинский государственный лингвистический университетen_US
dc.subjectЯзыкознание (лингвистика)en_US
dc.subjectОбщее языкознаниеen_US
dc.subjectвen_US
dc.subjectВзаимодействие языковen_US
dc.titleБилингвизм. Интерференция в условиях мультилингвального обученияen_US
dc.title.alternativeBilingualism. Interference in multilingual learning environmentsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Студенческие научные чтения : материалы респуб. конф., Минск, 20 февраля 2024 г. (статьи)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
385-387.pdf213,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.